Festiwal Słońca » Projekt fotograficzny o osobach upośledzonych intelektualnie - wychowankach Psouu Koło w Gryficach

Masthead header

BARDZO INNY ŚWIAT

 

W sali, w której uczą się Ania i Hubert praca przebiega wg schematu: jeden (nauczyciel) na jeden (podopieczny).
Ania cierpi na głęboką formę autyzmu skrzyżowaną z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, natomiast Hubert jest dzieckiem niesłyszącym, upośledzonym w stopniu znacznym.

Terapia prowadzona jest m.in. za pomocą metody aktywności Knilla, która polega na rozwijaniu percepcji słuchowo- wzrokowo- ruchowej. Metoda jest wyjątkowo pomocna w pracy z dziećmi wycofanymi, autystycznymi, jak również agresywnymi.


Sprawiająca wrażenie beztroskiej zabawy w hamaku metoda integracji sensorycznej(SI) polega na stymulowaniu układu przedsionkowego.
Ania „trenuje” błędnik, jednocześnie koordynuje układ ruchowy zbierając i wrzucając do koszyka kolorowe woreczki.


W pracy tzw. bitami informacyjnymi Ania znajduje karty z wymienianymi przez nauczyciela rzeczownikami.
W zależności od zdolności percepcyjnych dzieci łączą na kartach kontury, kolory, oraz napis w możliwy do odgadnięcia schemat.


Technika mis dźwiękowych Petera Hessa.
Hubert jako dziecko niesłyszące nie odbiera bodźców dźwiękowych, mimo to wibracje jakie wytwarzają misy wywołują u niego silne reakcje.


Jedną z metod komunikacji alternatywnej jest system znakowo obrazkowy. Hubert dotykając piktogramów wyraża swoje potrzeby – chcę jeść, pić, chcę do toalety…

_K3_7884
_K3_7901

_K3_7956

_K3_8008

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*

F a c e b o o k